Добре дошли в нашата аптека!
0 артикула
Категории с падащо меню
Bonus tochki

Ние и нашето здраве

Топ съвети за здрави очи

Правете 20 секунди почивка от компютъра Втренчването в компютъра или друг дигитален екран няма да нарани очите Ви, но може да ги направи уморени и сухи. Изненадващо, мигаме наполовина по­често от обикновено, когато гледаме екрана. Опитайте правилото 20/20/20­ на всеки 20 минути, за най­малко 20 секунди, гледайте на разстояние 20 фута(6 метра). Също така разположете Вашия екран на разстояние поне 65 сантиметра от нивото на очите.   Винаги носете слънчеви очила UV­радиацията може да увреди очите Ви точно както уврежда кожата. Вредните ефекти се натрупват и могат да причинят катаракта, изгаряния на роговицата и дори рак на клепачите. Когато сте навън, дори и в студни дни, носете слънчеви очила или контактни лещи, които блокират 99 до 100 % от UVA и UVB лъчите. Не е необходимо да са много скъпи, просто проверете етикета за степента на защита. Шапките също предпазват от излагането на слънчевите лъчи. Имайте предвид, че снегът, водата, пясъкът и бетона отразяват UV­   Използвайте предпазни очила при работа и игри. Повечето очни наранявания се случват у дома, а не на работа. Използвайте предпазни очила винаги, когато има опасност от отломки или случайно разпръскване на химикали. Предпазните очила могат да предотвратят до 90 % от нараняванията на очите по време на спорт. Лещите трябва да са направени от поликарбонатна пластмаса, която е 10 пъти по­-устойчива от други материали. Спортовете, свързани най­често с очни наранявания са футболът, голфът и ракетните спортове.   Яжте храна, полезна за очите Проучвания показват, че добрата храна се отразява благоприятно на очите(както и на целия организъм). Някои очни заболявания, свързани с липсата на витамин А, могат да бъдат избегнати с консумацията на зеленчуци, месо, мляко, яйца, сирене, ядки и др. Витамините А, С и Е, антиоксидантите лутеин и зеаксантин също оказват благоприятен ефект върху здравето на очите. Богати на витамини А, С и Е са кивито, грейпфрута, доматите, кайсиите, спанакът, брюкселското зеле и др. Добри източници на лутеин и зеаксантин са броколите.   Не игнорирайте проблемите с очите Ако имате зачервени или сърбящи очи, може да ги успокоите със студен компрес или очни капки. Ако имате усещане, че очите Ви са запрашени, изплакнете ги с чиста и хладка водаили физиологичен разтвор. Потърсете медицинска помощ, ако симптомите продължават, ако усетите болка или чувствителност към светлина. Друга причина да посетите лекар е появата на тъмни петна или неспособност за нормално виждане.   Почиствайте контактните лещи Винаги измивайте ръцете си преди да свалите или поставите контактните лещи. Почиствайте лещите с подходящ разтвор всеки път и ги сменяйте на всеки 2-­3 месеца. Сваляйте ги, когато плувате, къпете се или спите.   Проучете семейната анамнеза Много болестни състояния могат да рефлектират върху очите. Високото кръвно налягане и диабетът могат да предизвикат очни кръвоизливи. Смущения в имунната система могат да възпалят очите. Друга заплаха за зрението са множествената склероза, аневризмата и ракът. Кажете на Вашият офталмолог за всички заболявания, които имате или сте имали.   Прочитайте листовките на лекарствата, които приемате Много лекарства оказват неблагоприятен ефект върху зрението. Питайте Вашият лекар за възможните странични ефекти на лекарствата, които Ви предписва. Внимавайте за сухота или прекалено сълзене, двойно или замъглено виждане.   Изхвърлете старите гримове Бактериите лесно се размножават в течни или кремообразни гримове. Изхвърлете гримовете след 3 месечната им употреба. Ако сте получили някаква инфекция е желателно да не използвате продуктите отново. Никога не споделяйте гримовете и козметичните продукти с други хора. Не изплзвайте мостри на продукти за очи в магазините, не знаете кой ги е ползвал преди Вас. Винаги почиствайте грима преди лягане. Избягвайте употребата на молив и очна линия от вътрешната страна на клепачите.   Редовно преглеждайте очите си Независимо дали носите очила или не, необходимо е да правите профилактични прегледи на всеки 2 години, а ако е нужно и по­често. Особено важно е да се посещавате редовно офталмолог, ако сте на възраст над 60 години или ако в семейството Ви има хора, страдащи от заболявания на очите. Също както възрастните и при децата трябва да се правят регулярни прегледи при специалист.   Ако пушите­ спрете! Пушенето увеличава риска от катаракта и често причинява сухота в очите. Освен че увеличават риска от сърдечно­съдови заболявания, цигарите могат да увредят ретината, което от своя страна да доведе до загуба на зрението.

Шуслерови соли през лятото

Шуслерова СОЛ №3 (Ferrum phosphoricum) - първа помощ в лятната аптечка: Диария (профузна, водниста) -съвместно с ШС №8 Natrium chloratum за предотвратяване на обезводняване. Слънчеви изгаряния, ухапвания от насекоми, травми - в първия ден на всеки 15 минути по 1 таблетка до подобрение. Домашен лосион за първа помощ - 40 таблетки от солта се разтварят в неутрално мляко за тяло и се нанасят върху наранената кожа при нужда. Летен грип с хрема, повишена температура до 38°С, болки в гърлото (студени напитки, сладолед) подходяща комбинация с Инфлуцид и/ или Тонзилотрен.   Шуслерова СОЛ №4 (Kalium chloratum) - ​помощник при всяко възпаление Диария със слузни секрети - редува се с ШС №3 Ferrum phosphoricum Ангина с белезникави налепи - подходяща комбинация сТонзилотрен Разширени вени съвместно с ШС №1 Calcium fluotratum и ШС №11 Silicea   Шуслерова СОЛ №5 (Kalium phosphoricum) - повече енергия и тонус за лятото Енергизиращо средство (напр.умора след пътуване, изпити)  Лесна адаптация към работния ритъм след продължителна отпуска  Стимулиращ ефект при депресивни състояния ​ Шуслерова СОЛ №7 (Magnesium phosphoricum) - „гореща 7-ца за всяка болка" Мускулни краллпи на крайниците (продължително пътуване) Тензионно главоболие (продължително пътуване) Схващане на мускулатурата (продължително спортуване, плуване) Болезнена диария със спастични болки Първа помощ при спазъм - „гореща 7-ца" -10 таблетки от ШС №7 се разтварят в 200ml гореща/ топла вода и се изпиват на бавни глътки да отминаване на острото състояние.   Шуслерова СОЛ №8 (Natrium chloratum) - биохимичен воден и терморегулатор Диария с воднисти изпражнения, гадене и повръщане: съвместно с ШС №3 Ferrum phosphoricum Слънчеви изгаряния с образуване на мехури: съвместно с ШС №3 Ferrum phosphoricum като домашен лосион за намазване Терморегулация - топлинен удар, прегряване, топлинни крампи, слънчев удар, повишено изпотяване. ​При остри състояния се смуче по 1 таблетка на всеки 3-5 мин. или на всеки четвърт час се приемат по 5 таблетки, разтворени във вода.    

Чудесaта, които водата прави с нашето тяло

1. Запазете идеалната фигура с вода  Опитвате се да отслабнете? Водата ще ускори метаболизма ви и ще ви накара да се чувствате по-­сити. – Заменете продуктите за изгаряне на калории с вода. Пийте чаша вода преди всяко хранене­ това ще ви помогне да се заситите по-­бързо и с по-­малко храна. – Пиенето на вода също така подпомага метаболизма Ви, особено ако я изпиете ледено студена. Тялото ви ще трябва да затопли водата, като по време на този процес ще изгори повече калории. 2. Водата повдига тонуса Дехидратацията ви кара да се чувствате изморени. Затова, ако се чувствате изтощени, освежете се с чаша вода. – Водата подпомага транспорта на кислород в кръвта и на други важни елементи за клетките. – Ако пиете достатъчно вода, сърцето ви няма да трябва да работи силно, за даизпомпва кръвта в тялото Ви. 3. По-­малко стрес с вода 85 % от мозъчната тъкан е съставена от вода. Ако сте дехидратирани, и тялото, и умът ви ще са подложени на стрес. – Ако усещате жажда, това означава, че тялото ви е вече малко или много дехидратирано. – За да снижите до минимум нивото на стрес, дръжте винаги подръка чаша или бутилка вода и пийте често, дори и да не усещате жажда. 4. Трупайте мускулна маса с вода Пиенето на вода предотвратява мускулните крампи и „смазва“ ставите. Когато сте добре хидратирани ще имате сила да тренирате по-­дълго. 5. Водата подхранва кожата Фините линии и бръчки стават по-­дълбоки, когато тялотовВи е дехидратирано. Водата играе ролята на естествен „разкрасяващ крем“ за кожатавВи. – Пиенето на вода овлажнява кожните клетки и кара лицето ви да изглежда по-­младо. – Водата също така почиства замърсяванията и подобрява кръвната циркулация. По този начин лицето ви е по-­чисто, по-­свежо, по-­гладко. 6. Редовен стомах с помощта на водата Също като фибрите, водата е „гориво“ за вашето храносмилане. – Водата спомага разграждането на отпадни частици и преминаването им през стомашно­чревния тракт. – Ако сте дехидратирани, тялото ви ще абсорбира цялата вода, а тя е необходима за мотилитета. 7. Водата разгражда бъбречни камъни Една от причните за болки и камъни в бъбреците е фактът, че възрастните, а също така и децата не пият достатъчно количество вода. – Водата разгражда солите и минералите в урината, които образуват солидни кристали, познати като бъбречни камъни. – Бъбречни камъни се образуват по­трудно в разредена урина, така че намалете риска, като пиете много вода.   Пиете ли достатъчно вода? Общ препоръчителен прием: – Пийте поне 8 чаши вода дневно – Може да се нуждаете от повече вода, ако тренирате или се потите обилно – Може да се нуждаете от по-­малко вода, ако често приемате други напитки

Промоция на слънцезащитни продукти

 Ликуид оф промоцияСлънцезащита - промопакетиСъвети при слънчево изгаряне

Актуални продукти